תקנון ותנאי התקשרות
בטיסות פנים ארצי
תנאי התקשרות בין "כלנית תיירות ונופש בע"מ מפעילת אתר travel99.co.il" כפופה לתנאי ספק המוצרים כגון ארקיע קווי תעופה ישראליים בע"מ" קשרי תעופה בע"מ , השטיח המעופף וכיו"ב כמצוין באתר."החוקים" לרבות חוק רישוי שירותי התעופה, תשכ"ג – 1963, חוק התובלה האוירית, תש"ם - 1980 וכן חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב - 2012.
"התקנות" - לרבות תקנות שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) (טיסות פנים ארציות) התשע"ג 2013 .
"חבילת תיור" - תיור הכולל טיסה הלוך ושוב ושרותי קרקע שהוסדרו מראש והנמכרים מראש במחיר כולל.
"חבילת נופש "- שירותי קרקע ללא טיסות שהוסדרו מראש והנמכרים מראש במחיר כולל
"המוביל" - מוביל אוירי, לרבות ארקיע קווי תעופה ישראליים בע"מ, וכל המובילים האויריים המתחייבים להוביל את הנוסע או את כבודתו לפי תנאי התקשרות שלהם, על מנת לבצע כל שירות הכרוך בחבילת התיור ו/או בטיסות.
"אמנת ורשה" - האמנה לאיחוד כללים מסוימים בדבר תובלה אווירית בינלאומית, שנחתמה בוורשה ב-12 באוקטובר 1929, או אמנה זו כפי שתוקנה בהאג ב-28 בספטמבר 1955, או הפרוטוקול הרביעי המתקן את אמנת ורשה, כפי שתיקן אותה פרוטוקול האג, שנחתם במונטריאול ביום 25 בספטמבר 1975, הכל לפי הישים מביניהן.
"אמנת מונטריאול" - אמנה בדבר איחוד כללים מסוימים לתובלה בינלאומית באוויר, שנחתמה במונטריאול ב-25 במאי 1999.
"הנוסע" - אדם המבצע הזמנה אצל הספק, בין במישרין ובין בעקיפין, להשתתף בטיסה ואו בחבילת תיור.
"הזמנה" - הזמנת סוכן או נוסע להשתתפותו של נוסע בטיסה ו/או בחבילת תיור ו/או בחבילת נופש.
ב) תנאי ההתקשרות כפופים לכללים ולהגבלות הנהוגים לגבי טיסות, כפי שנקבעו בכל דין, לרבות בחוקים ובתקנות. השירותים המוצעים כמפורט לעיל ו/או התשלום בגינם מהווים הסכמתו המפורשת של הנוסע לתנאים הכלליים כמפורט להלן ומהווים את חוזה ההתקשרות בין הנוסע לבין כלנית תיירות ונופש בע"מ מפעילת אתר travel99.co.il (להלן: "הספק"). בכל מקרה של חילוקי דעות, יחייבו תנאים כלליים אלה ולא תשמע טענה כי הנוסע לא קרא ו/או לא הופנו לתנאים כלליים אלה.
מחירי הכרטיסים שיוצעו, עשויים לעלות בהדרגה ככל שמועד ביצוע ההזמנה יתקרב למועד הטיסה על פי החלטת הספק או המפעיל . בנוסף, היצע המושבים בכל קבוצת מחיר מוגבל ושיגמרו מושבים בקבוצת מחיר אחת, עשויים להיות מוצעים למכירה מושבים בקבוצת מחיר גבוהה יותר, בלי כל קשר לטווח הזמנים שבין מועד ההזמנה למועד הטיסה.
המחיר כולל:
- טיסה בנתיב ובמועד הנקובים בהזמנה ותיק יד במידות 20-30-40 ס"מ שניתן לאחסון מתחת למושב הנוסע.
- לילות במלון לפי בחירה (רק אם צוין במפורש בסיכום ההזמנה).
נוסע זכאי להטסת כבודה עד 20 ק"ג וטרולי עד 8 ק"ג רק במידה ורכש כרטיס במחיר המירבי על פי צו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחיר מרבי לטיסות פנים-ארציות), תשס"ה-2005
המחיר אינו כולל:
- ארוחות ו/או כיבוד ו/או שתייה בטיסה (אלא אם נמסר אחרת בעת בצוע ההזמנה).
- הטסת כבודה ,אלא אם רכש כרטיס במחיר המירבי כאמור או אם נמסר לו במפורש אחרת בעת ביצוע הזמנה.
- מזוודת טרולי במשקל עד 8 ק"ג ובמידות 25*45*56 ס"מ - אלא אם רכש כרטיס במחיר המירבי כאמור או אם נמסר לו במפורש אחרת בעת ביצוע הזמנה
- ביטוחים נוספים כלשהם
- בקשות מיוחדות – כל בקשה מיוחדת הינה בגדר בקשה בלבד, ואין המארגן מתחייב כי בית המלון, חברת התעופה ו/או כל ספק שירותים אחר, ייעתרו לבקשה כלשהי לרבות ארוחות מיוחדות מכל סוג שהוא.
- מחיר כרטיס טיסה לתינוק (עד גיל שנתיים) אינו מקנה זכות למושב, מטען ו/או עריסה ו/או שרות כלשהו הניתן על ידי המוביל.
תנאי הרשמה ותנאי תשלום
באחריות הנוסע לוודא טרם בצוע ההזמנה, האם קיימת חובה או המלצה לטיפול רפואי מונע ו/או חיסונים ו/או חובת הצטיידות בציוד רפואי כלשהו ולפעול בהתאם.
על כל סוכן /נוסע למסור פרטי כרטיס אשראי או התחייבות כספית אחרת עליה הוסכם, בעת ביצוע ההזמנה. החיוב יעשה בכפוף למדיניות החיובים ודמי הביטול של הספק.
הזמנת סוכן/נוסע
הזמנה ע"י נוסע להשתתפותו של נוסע בטיסה ו/או בחבילת תיור, ו/או בחבילת נופש, מחייבת אותו לכל תנאי ההתקשרות הרלוונטיים, המופיעים במסמך זה מיד עם ביצועה של ההזמנה במרכז ההזמנות של הספק.
באחריות הנוסע לוודא כי איות שמו כפי שמופיע בהזמנה ובכרטיסיית הלקוח ובמסמכי הנסיעה, זהה לאיות שמו כפי מופיע בדרכון.
אי קבלת הזמנה
א) הספק שומר לעצמו את הזכות לסרב לקבל ולא לאשר הזמנה של סוכן/נוסע על פי שיקול דעתו הבלעדי ומבלי לנמק את סיבת הסירוב.
ב) לא קיבל הספק או לא אישר הזמנה כאמור לעיל, יוחזרו במלואם לסוכן/נוסע התשלומים ששולמו, אם שולמו, בגין ההזמנה שלא נתקבלה או שלא אושרה.
דמי ביטול ושינוי הזמנה
מבלי לגרוע מכלליות האמור במסמך זה, הספק אינו אחראי למתן החזר כספי בגין שירותים שלא נוצלו על ידי הנוסע.
הספק שומר לעצמו את הזכות לקבוע דמי שינוי שונים בהודעה מראש במעמד ההזמנה.
מוסכם כי במקרה של ביטול הזמנה על ידי הנוסע/הסוכן, יחויב הנוסע/הסוכן בדמי ביטול המפורטים להלן וכמפורט אצל המפעיל (אלא אם יימסר אחרת במעמד ההזמנה.)
ביטול עסקת מכר מרחוק על פי חוק הגנת הצרכן התשמ"א (1981):
בהתקיים כל התנאים המפורטים להלן (ללא יוצא מן הכלל), יחולו דמי ביטול מופחתים בשיעור 5% ממחיר העסקה או 100 ₪, לפי הנמוך מביניהם:
- ההזמנה בוצעה באמצעות הטלפון או האינטרנט באופן ישיר ע"י הצרכן כהגדרתו בחוק הגנת הצרכן ("צרכן" - מי שקונה נכס או מקבל שירות מעוסק במהלך עיסוקו לשימוש שעיקרו אישי, ביתי או משפחתי);
- ההזמנה בוצעה שמונה ימים או יותר, שאינם ימי מנוחה, ממועד היציאה.
- הצרכן ביטל את ההזמנה בתוך 14 ימים, מיום ביצוע ההזמנה.
- הביטול נעשה לפחות שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, לפני מועד היציאה.
הביטול נעשה באחת הדרכים הקבועות בחוק:
(1) בעל פה - בטלפון או בהודעה בעל פה במקום העסק, למעט אם נקבע לפי החוק כי ביטול העסקה ייעשה בדרך של הודעה בכתב;
חובה לציין על גבי בקשת הביטול מספר טלפון להתקשרות חוזרת על ידי נציגנו. הביטול יכנס לתוקפו רק עם קבלת מספר אישור ביטול מנציג כלנית תיירות ונופש בע"מ.
ביטול עסקת מכר מרחוק שנערכה עם צרכן שהוא "אדם עם מוגבלות", "אזרח ותיק שמלאו לו 65 שנים" או "עולה חדש", כהגדרתם בחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981, יחולו דמי ביטול מופחתים בשיעור 5% ממחיר העסקה או 100 ₪ לפי הנמוך מביניהם בהתקיים כל התנאים המפורטים להלן:
- ההזמנה בוצעה באמצעות שיחה בין העוסק לצרכן ובכלל זה שיחה באמצעות תקשורת אלקטרונית ("צרכן" - מי שקונה נכס או מקבל שירות מעוסק במהלך עיסוקו לשימוש שעיקרו אישי, ביתי או משפחתי);
- הצרכן ביטל את ההזמנה בתוך ארבעה חודשים מיום עשיית העסקה או מיום קבלת מסמך סיכום עסקה, לפי המאוחר.
- הביטול נעשה לפחות שבעה ימים שאינם ימי מנוחה לפני מועד היציאה.
הביטול נעשה באחת הדרכים הקבועות בחוק:
(1) בעל פה - בטלפון או בהודעה בעל פה במקום העסק, למעט אם נקבע לפי החוק כי ביטול העסקה ייעשה בדרך של הודעה בכתב;
(2) בדואר אלקטרוני בכתובת service@travel99.co.il.; בהודעת ביטול יפרט הצרכן את שמו, מספר הזהות שלו, מספר ההזמנה, תאריך היציאה והאם נמסרה הודעת ביטול בעל פה.
בהודעת ביטול יפרט הצרכן את שמו ומספר הזהות שלו, ואם נמסרה הודעת ביטול בעל פה. חובה לציין על גבי בקשת הביטול מספר טלפון להתקשרות חוזרת על ידי נציגנו. הביטול יכנס לתוקפו רק עם קבלת מספר אישור ביטול מנציגנו
- הצרכן יציג בפני כלנית תיירות ונופש בע"מ תעודה המוכיחה כי מדובר באדם עם מוגבלות או עולה חדש כהגדרתם בחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981.
לגבי "אזרח ותיק" יש להציג תעודת זהות המעידה כי מלאו לו 65 שנים.
- הצרכן ישלח יציג לפני "כלנית" או ישלח לה עותק שלו, לרבות באמצעות תקשורת אלקטרונית או פקסימיליה אחד מהמסמכים שלהלן, לפי העניין:
1. תעודת זהות המעידה כי מלאו לו 65 שנים;
2. תעודת עולה או תעודת זכאות כעולה;
3. תעודה המעידה על כך שהצרכן הוא אדם עם מוגבלות לתקופה העולה על שישה חודשים, שניתנה מגורם המוסמך על פי חוק לקבוע קיומה של מוגבלות כאמור;
4. תעודה המעידה על נכות או אישור זכאות לקצבה בשל מוגבלות שניתנו לצרכן על ידי המוסד לביטוח לאומי.
5. תעודה המעידה על נכות שניתנה לצרכן לפי חוק הנכים (תגמולים ושיקום), התשי"ט-1959 [נוסח משולב].
6. החלטת ועדת אבחון לפי חוק הסעד (טיפול במפגרים), התשכ"ט-1969, בדבר היותו של אדם מפגר.
7. אישור זכאות, לרבות זכאות חלקית, לקבלת שירותי תמיכה לתקשורת, שניתן בהתאם לתע"ס כהגדרתן בתקנות שירותי הסעד (טיפול בנזקקים), התשמ"ו-1986.
8. תעודת עיוור או לקוי ראייה שניתנה בהתאם לתקנות שירותי הסעד הנ"ל.
9. אישור על הכרה של השירות לטיפול באדם עם אוטיזם במשרד הרווחה ושירותים החברתיים שניתנה בהתאם לתע"ס.
להלן דמי ביטול :
1. המזמין טיסות במחיר מיוחד שמחירן עד 159 ₪ כולל לכרטיס -
א) אינו זכאי לבטל את ההזמנה ולא יינתן בגינה כל החזר כספי אלא בכפוף להוראות חוק הגנת הצרכן.
ב) במידה והחמיץ את טיסתו מכל סיבה שהיא, והטיסה התקיימה כסדרה, לא יהיה זכאי לטוס בטיסה אחרת על בסיס מקום פנוי.
2.המזמין טיסות שמחירן עולה על 159 ₪ לכרטיס –
א )בכפוף להוראות חוק הגנת הצרכן, נוסע המבטל את טיסתו החל מ 180 יום עד חמש שעות לפני הטיסה יחויב בדמי ביטול בסך 60 ₪ לאדם לכיוון טיסה.
ב) ניתנה הודעת ביטול פחות מחמש שעות לפני מועד הטיסה, או לא התייצב הנוסע לטיסה במועד, יגבו דמי ביטול מלאים בשיעור 100% מערך העסקה.
3) בכפוף להוראות חוק הגנת הצרכן, בהזמנת חבילת טיסה הלוך ושוב לא ניתן לבטל כיוון אחד , אלא רק את כל חבילת הטיסה, אלא אם יימסר אחרת במעמד ההזמנה ובכפוף לתנאי הביטול.
להלן דמי שינוי
1. המזמין טיסות במחיר מיוחד שמחירן עד 159 ₪ כולל לכרטיס -
א) אינו זכאי לערוך כל שינוי בפרטי ההזמנה, לרבות שינוי שם הנוסע ו/או שינוי מועד הטיסה ו/או כל שינוי אחר;
2 .המזמין טיסות שמחירן עולה על 159 ₪ לכרטיס -
א) כל שינוי שיבצע נוסע בהזמנה (לרבות שינוי שם הנוסע ), יהיה כרוך בתשלום דמי שינוי בסך של 40 ₪ לכיוון, כמפורט בפרטי ההזמנה, ובתשלום סכום ההפרש בין המחיר ששולם עבור הטיסה המקורית לבין מחיר הטיסה החדשה במועד ביצוע השינוי.
3. בהזמנת חבילת טיסה הלוך ושוב , כל שינוי י בהזמנה (לרבות שינוי שם הנוסע) יהיה כרוך בתשלום דמי שינוי בסך של 40 ₪ לכיוון, כמפורט בפרטי ההזמנה, ובתשלום סכום ההפרש בין המחיר ששולם עבור הטיסה המקורית לבין מחיר הטיסה החדשה במועד ביצוע השינוי.
המועד הקובע לצורך קביעת תנאי על שינוי/ביטול של הזמנה, הינו מועד קליטת ההודעה בשעות פעילות משרדי "כלנית".
"כלנית" רשאית, לגבות את דמי הביטול באמצעות אמצעי התשלום שנמסר לה ע"י הנוסע, ללא צורך באישור נוסף.
למען הסר ספק, אין באמור לעיל כדי לגרוע מהוראות חוק הגנת הצרכן התשמ"א (1981) המפורטות להלן.
הודעות
- הודעות לספק, לרבות הודעות על ביטול הזמנה, חייבות להימסר למארגן, בשעות העבודה הרגילות. מועד ביטול הזמנה ייחשב ביום שבו נתקבלה הודעת הביטול אצל המארגן.
- הודעות לנוסע ו/או לסוכן ייחשבו כאילו נתקבלו אצל הנוסע לאחר 3 ימים מיום מסירתן לדואר או מיד עם מסירתן - אם נמסרו לנוסע או לסוכן טלפונית או באמצעות מסרון או הודעת ווטסאפ או בדואר אלקטרוני.
על הנוסע לוודא כי פרטי ההתקשרות עמו טלפון וכתובת דוא"ל, כפי שנמסרו לספק בעת בצוע ההזמנה יהיו זמינים לקבלת הודעות ועדכונים בכל עת
שינוי מחירים
א)"כלנית" רשאית לסרב לבצע את ההזמנה באם לא שולמו דמי ההזמנה הישימים ביום ביצוע הטיסה.
ב) כל המחירים המופיעים בפרסומים באתר travel99.co.il מתייחסים למחירים, ולעלויות, שהיו בתוקף במועד פרסומם, המחירים המפורסמים תקפים למספר מוגבל של מקומות, "כלנית תיירות ונופש בע"מ"רשאית לשנות מחירים ו/או להפסיק מבצעים בכל עת.
שינוי תכנית הטיסה
הטיסות מבוצעות על ידי מוביל אווירי בהתאם לתנאי המוביל ואחריותו ובכפוף לכל דין. הזכות בידי הספק לאחד טיסות, לשנות בין היתר, נתיבי טיסה, מוביל אוירי, אמצעי תובלה, מקומות המראה, מקומות נחיתה, יעדי טיסה, מועדי הטיסות, ועל כן, מובהר בזאת כי ככל שהתקבל אישור סופי מאת רשויות התעופה הרלוונטיות ייתכן והספק יבקש לשנות או לבטל את מועד הטיסה שפורסם, ללא כל הודעה מוקדמת, אם יראה לו הדבר נחוץ או רצוי. כמו כן מובהר כי תיתכן הוספת נחיתות ביניים.
אחריות
א) אחריות הספק:
כל שירותי התובלה הנוגעים לטיסה לרבות התובלה האווירית והיבשתית, האכסון והסידורים האחרים (להלן "השירותים"), מבוצעים ע"י הספק ו/או עובדיו ו/או שליחיו ו/או נציגיו ו/או מי מטעמו כסוכנים בלבד של ספקי השירותים ומתווכים להזמנות בלבד; הספק ו/או עובדיו ו/או שליחיו ו/או נציגיו ו/או מי מטעמו אינם מקבלים על עצמם, הן במישרין והן בעקיפין, כל אחריות לנזק כלשהו מסוג כלשהו הנובע מהשירותים או הקשור בהם לרבות לתקלות, מוות, מחלה, אובדן, אי ביצוע, ביצוע לקוי, איחור או אי נוחות שיגרמו לנוסע או לכבודתו תוך כדי קבלת השירותים או לנובע מהם. אין ולא תהיינה לסוכן או לנוסע תביעות מכל סוג שהוא, כספיות או אחרות, העלולות לנבוע מהשירותים או בקשר אליהם כנגד הספק, עובדיו, שליחיו, נציגיו או מי מטעמו.
הספק ו/או נציגיו אינם אחראים להפסדים כספיים ו/או הוצאות נוספות שייגרמו עקב איחורים, שינויים או ביטולים בכלי הסעה באוויר, וביבשה, הסגרים, מחלות, שביתות, מלחמות, תנאי מזג אויר, פגעי כח עליון וכו'. הפסדים ו/או הוצאות כספיות כאלה יחולו על הנוסע.
הספק שומר לעצמו את הזכות לבטל ו/או לשנות ו/או להחליף, באורח מלא או חלקי, כל חלק מחבילת הנופש ללא הודעה מראש עקב סיבות שאינן תלויות במארגן. המארגן שומר לעצמו את הזכות לבטל את חבילת הנופש או חלק ממנה בכל עת אם כמות הנוסעים שנרשמו לחבילת הנופש או לחלק ממנה אינה מצדיקה את ביצועה. בכל מקרה של ביטול כאמור, זכאי הנוסע להחזר כספי חלקי או מלא, בהתאם לביטול, באותו אופן תשלום, באם שולם.
ב) אחריות המוביל:
המוביל ישא באחריותו כמפורט בתנאי המוביל ובכפוף לכל דין, לרבות אמנת ורשה ותיקוניה, אמנת מונטריאול וחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב – 2012 ותקנות שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) (טיסות פנים ארצי)ת התשע"ג 2013.
בתי מלון
דירוג בתי המלון בארץ על פי כוכבים, נועד אך ורק ליידע את הנוסע /סוכן לגבי סטנדרט האירוח בו ממוקם המלון במפת בתי המלון בארץ, על פי חוות דעת נופשים, אולם בשום אופן אין לראותו כדירוג המוענק על ידי משרד ואין הספק אחראי לדירוג כאמור.
הספק יעשה ככל יכולתו לארח את הנוסע בבית המלון אליו הוא נרשם, אולם יתכנו לעתים שינויים בבתי המלון עקב סיבות הקשורות בבתי המלון לרבות רישום יתר או סגירה זמנית של המלון מסיבות שונות וכל סיבה אחרת. הספק שומר לעצמו את הזכות לשנות את בית המלון גם לאחר צאת הנוסע לחופשה ובלבד שהמלון החלופי יהיה ברמה דומה למלון אליו הוא נרשם.
אין באפשרות הספק להבטיח חדר מסוג מיוחד כלשהו לרבות חדרים צמודים או חדרים עם דלת מקשרת או מיקום מסוים של החדר בתוך מתחם בית המלון. החדרים במלונות הם חדרים עם 2 מיטות נפרדות או מיטה כפולה אין באפשרות המארגן להבטיח סוג המיטה.
במקרה של הזמנת חדר ליותר מ-2 אנשים תיתכן אפשרות שיוכנסו מיטות נוספות לחדר זוגי (לרבות מיטה מתקפלת).
אין באפשרות הספק להבטיח חדר גדול יותר במקרה זה. תקלות בשירותי בתי המלון לרבות מיזוג אוויר, או הפעלה חלקית של מיזוג האוויר, הסקה, מעליות, טלוויזיה, מתקני-שירות ובילוי במלון וכיו"ב, אינם בשליטת הספק ובאחריותו ומוסכם על הנוסע כי לא יהוו עילה לתלונה כלשהי כלפי הספק.
לפי הנוהג המקובל בבתי המלון, הכניסה לחדרים היא בדרך כלל החל משעה 15:00 ופינוי החדרים לרבות בשבתות ובחגים הוא עד שעה 11:00 ביום העזיבה (זאת ללא קשר למועדי הטיסות). אין באפשרות הספק להבטיח כניסה ו/או פינוי החדרים בבית המלון בשעה כזו או אחרת לרבות כניסה מוקדמת או עזיבה מאוחרת. כניסה לחדרים בשבתות ובחגים היא החל מ-3 שעות אחרי צאת השבת/חג.
*על פי דרישת בתי המלון, בעת ההתייצבות וכתנאי לקבלת החדר, חובה על האורח למסור פרטי כרטיס אשראי לצורך הבטחת כיסוי חיובים עתידיים (אם יהיו).
בסיס האירוח בבתי המלון הוא כדלקמן:
RO - חדר בלבד ללא ארוחות.
BB - ארוחת בוקר קונטיננטלית (אלא אם צוין אחרת).
HB - חצי פנסיון ארוחת בוקר קונטיננטלית (אלא אם צוין אחרת) וארוחת ערב.
FB - פנסיון מלא 3 ארוחות ביום.
AI - "הכל כלול" 3 ארוחות ביום בתוספת שתייה קלה וכיבוד קל בין הארוחות - בהתאם למדיניות בית המלון אשר משתנה ממלון למלון ואף עלולה להשתנות מעת לעת באותו בית מלון.
מיזוג אויר
הפעלת מיזוג אויר במלון אינה באחריות הספק אשר לא יישא באחריות כלשהי להפעלתו גם אם מצוין בתיאור המלון כי הינו מצויד במערכת מיזוג. הפעלת המזגנים ותקינותם הינם באחריות ובשליטת בתי המלון בלבד. יודגש כי תתכן הפסקת פעילות המזגן בתקופות מסוימות בשנה, או בשעות מסוימות על פי נהלי המלון מתקני שירות ובילוי במלון
הפעלת המתקנים בבית המלון ותקינותם הינה באחריות ובשליטת בית המלון בלבד ואינה באחריות הספק והוא לא יישא באחריות כלשהי להפעלתם ולתקינותם גם אם מצוין בתיאור המלון כי הינו מצויד במתקנים אלה. יודגש כי תיתכן הפסקת הפעלת שירותים ומתקנים מסוימים בעונות מסוימות בשנה או בימים או שעות מסוימות במהלך האירוח על פי מדיניות המלון.
במהלך החופשה
הספק יעמוד לרשות הנוסע בשעות העבודה במוקד ההזמנות, לבירורים וסיוע בכל הקשור לשירותי הקרקע לרבות במקרה של תקלה הקשורה לקבלת שירותים הניתנים על ידי המלון.
מניין ימי חבילת נופש
במניין ימי הנופש המוצעים לקהל נכללים יום היציאה ויום החזרה וזאת בהתאם ללוח הזמנים ומועדי הטיסה. ימי הנופש נמנים מעת יציאת הנוסע לחופשה ועד שובו, גם אם הטיסה הלוך היא בשעות אחה"צ או הערב והטיסה חזרה בשעות הבוקר.
אי ניצול שירותים
הספק אינו אחראי לאי ניצול שירותים, כולם או חלקם, ע"י סוכן/נוסע. הספק לא יחזיר כספים לסוכן/נוסע בעבור שירותים שלא נוצלו, למעט בגין דמי ביטול הזמנה על פי תנאי העסקה, כאמור לעיל.
הטסת כבודה
מחיר הכרטיס אינו כולל הטסת כבודה ואינה כולל הטסת מזוודת טרולי במשקל עד 8 ק"ג ובמידות 25*45*56 ס"מ, אלא אם צוין אחרת בעת בצוע ההזמנה או אם הכרטיס נרכש במחיר מירבי כאמור. ניתן להזמין שירות הטסת כבודה בתשלום במעמד רכישת הכרטיס ו/או בכל מועד אחר לפני תחילת תהליך הצ'ק אין. מחיר הזמנת שירות הטסת כבודה בעת התייצבות לטיסה (צ'ק-אין) גבוה יותר מהמחיר המוצע בהזמנה מראש.
משקל עודף יחויב בתשלום.
ניתן לעלות למטוס עם תיק יד שגודלו אינו עולה על 20*30*40 ס"מ את כבודת היד יש לאחסן בתא המיועד לכך מעל המושב או במרווח מתחת למושב שלפני הנוסע.
במקרה בו כבודת היד חורגת ממגבלות הגודל והמשקל המותרים לנשיאה לתא הנוסעים, תשלח הכבודה לתא המטען של המטוס והנוסע יחויב בגין הטסת כבודה. לא ניתן להטיס פריט כבודה שמשקלו עולה על 20 ק"ג. הספק ו/או המוביל, על פי שיקול דעתם הבלעדי, רשאים לסרב להוביל כבודה של נוסע מכל סיבה שהיא ובין היתר אם משקלה מעל ל-20 ק"ג.
התייצבות לטיסה
התייצבות בשדה התעופה שעתיים לפני המראה.
חברות התעופה אינן מתחייבות לקבל נוסעים שהתייצבו באיחור לטיסה. נוסע שלא התייצב לטיסה במועד, יחויב בתשלום מלא.
על נוסע אזרח ישראל להתייצב עם תעודת זהות כולל ספח, או רשיון נהיגה ישראלי בתוקף (תעודה עם תמונה) או דרכון תקף ל 6 חודשים לפחות.
המסמכים חייבים להיות במצב תקין לחלוטין וללא בלאי.
ילדים ישראלים עד גיל 16 שמתייצבים ללא ליווי הורה, חייבים להצטייד בדרכון בתוקף ל6 חודשים לפחות. אם אין ברשותם דרכון יש לברר מבעוד מועד, אם קיימת אפשרות לטוס עם מסמך אחר וזאת על פי דרישת גורמי הביטחון אשר עלולה להשתנות מעת לעת.
על נוסע תייר בעל אזרחות זרה להתייצב עם דרכון בתוקף ל 6 חודשים לפחות.
לקוח שזכאי להנחה לרבות הנחת ילד, פנסיונר, תושב אילת, או כל הנחה אחרת, יידרש להציג תעודה שמאשרת את זכאותו.
לקוח ללא תעודה, יחויב בהפרש המחיר.
בעת ההתייצבות יש למסור את מספר ההזמנה.
ילד/ה עד גיל 12 חייב/ת להיות מלווה בטיסה, על ידי נוסע שגילו מעל גיל 16.
הפרדה ביטחונית
על פי דיני והוראות הביטחון של המדינה, יתכן ויוחרמו חפצים מסוימים מכבודת הנוסע, אשר אינם מותרים להטסה ו/או הנוסע יידרש להפריד חפצים מסוימים מכבודתו, לרבות מכשירי חשמל ואלקטרוניקה. הספק אינו נושא באחריות כלשהיא בדבר אובדן, נזק, שמד או איחור בהגעה של חפץ מכל מין וסוג שהוא, שהופרד ו/או הוחרם מכבודת הנוסע על-ידי גורמי הביטחון.
תנאי בחירת מושב בתשלום:
חברות התעופה שומרות לעצמן זכות לשנות את המושב שנבחר מסיבות שונות ובין היתר גם במקרה בו השתנה סוג ו/או מבנה המטוס שמבצע את הטיסה.
במקרה של שינוי מושב נבחר, תתאים המערכת את הבחירה כפי שבוצעה על ידי הנוסע, באופן הבא: מספרי השורות בכרטיסים יוחלפו בהתאמה למטוס החדש, ויתכן גם שישתנה מספר השורה ומיקום השורה במטוס וכן הצד בו מצוי המושב שנבחר.
מובהר כי אם יתבצע שינוי כאמור לעיל לא יינתן החזר כספי בגין עלות המושב שהוזמן.
במקרים בהם נוסע הזמין "מושב מועדף" או מושב פרימיום ושובץ במושב רגיל, יזוכה הנוסע בגין התשלום ששילם עבור השדרוג.
במקרה של שינוי מקום המושב, למושב חלופי באותה רמת מחיר מבלי שהשתנה השיבוץ מ"מושב מועדף" או "או "מושב פרימיום" למושב רגיל, לא יינתן החזר כספי בגין עלות המושב שהוזמן.
למען הסר ספק, שינוי מקום הישיבה שנבחר מהבחירה המקורית לא יהווה בשום אופן עילה לתביעה והמזמין לא יעלה כל טענה ו/או דרישה בגין כך. עוד יובהר למען הסר ספק כי שינוי מקום המושב שנבחר לא יפטור את הנוסע מתשלום דמי ביטול כפי שנקבעו בתנאי ההתקשרות, אם יחליט הנוסע לבטל את הזמנתו.
במעמד בצוע צ'ק-אין ONLINE , משובץ הנוסע אוטומטית למקום ישיבה על בסיס מקום פנוי, ללא כל תשלום.
באפשרות הנוסע לבחור מקום ישיבה אחר, על פי העדפותיו, בתוספת תשלום וכל זאת, בכפוף ל"תנאי בחירת מושב בתשלום" המופיעים במסמך זה.
עם סיום בצוע צ'ק-אין ONLINE, מקבל הנוסע כרטיס עליה למטוס (Boarding Card) אלקטרוני או להדפסה, על פי בחירתו. על הנוסע להתייצב עם הכרטיס בשדה התעופה. התייצבות ללא הכרטיס, תחייב בצוע צ'ק אין מלא בשדה התעופה.
כל שינוי שמבצע הנוסע בהזמנתו, מבטל את נתוני הצ'ק אין ועל הנוסע לבצע את התהליך מחדש, אלא אם נמסר אחרת.
בצוע צ'ק-אין ONLINE , אינו פוטר את הנוסע מבצוע כל תהליכי הבידוק הביטחוני, על הנוסע להתייצב במועד הנקוב בכרטיס העלייה למטוס. בעת ההתייצבות על הנוסע להציג תעודת זהות, בטיסות אילת ודרכון בתוקף לחצי שנה לפחות, בטיסות בינלאומיות.
נוסע ששולח כבודה לבטן המטוס, חייב להתייצב עם הכבודה בדלפקי ההתייצבות של חברת התעופה, לצורך תיוג ורישום הכבודה ושליחתה.
מובהר, כי בכפוף לתנאי התובלה, שמורה לחברת התעופה בין היתר, זכות לשנות על פי צורך את סוג המטוס, ו/או להשתמש במובילים אחרים והיא אינה ערבה ללוחות הזמנים. במקרה של שינוי הטיסה ו/או החלפת מטוס ו/או החלפת מספר טיסה, מתבטלים נתוני צ'ק-אין ONLINE שביצע הנוסע ויהיה עליו לבצע את התהליך מחדש לטיסה המעודכנת.
למען הסר ספק מובהר, כי ביטול צ'ק-אין ONLINE על חברת התעופה לא יהווה בשום אופן עילה לתביעה והנוסע לא יעלה כל טענה ו/או דרישה בגין כך. עוד מובהר, כי ביטול שכזה לא יפטור את הנוסע מתשלום דמי ביטול בגין ההזמנה, כפי שנקבעו בתנאי ההתקשרות ובכפוף לחוק הגנת הצרכן תשמ"א-1981, אם יחליט הנוסע לבטל את הזמנתו.
תלונות
תלונה יש להגיש בכתב "לכלנית תיירות ונופש בע"מ" ישירות ,מיד לאחר גילוי נושא התלונה בצירוף כל המסמכים הדרושים לצורך הבהרת והוכחת התלונה. אין בקבלת התלונה ע"י הספק משום הודאתו לאמור בה.
שיפוט
כל סכסוך הנובע מתנאי התקשרות אלה יהיה נתון בסמכותו הייחודית של בית המשפט המוסמך בתל-אביב-יפו.
*** כל המידע הנמסר בדף מידע זה כפוף לשינויים.
הודעה:
לעניין חוזה זה - מסע בתוך ישראל יהיה כפוף לכללים ולהגבלות הנוגעים לאחריות המוביל שנקבעו בחוק התובלה האווירית תש"ם - 1980, המאמץ את "אמנת מונטריאול" שנחתמה ביום 28 למאי 1999 לגבי טיסות פנים שבוצעו לאחר יום 20.3.11 (מועד כניסת אמנת מונטריאול לתוקף בישראל), ומאמץ את אמנת ורשה שנחתמה ביום 12 לאוקטובר 1929 ותיקוניה בפרוטוקול האג לגבי טיסות פנים שבוצעו קודם ליום 20.3.11, וכן כפוף לתקנות, לצווים ולתיקוניהם על-פי החוק.
תובלה על-פי חוזה זה, כפופה לתנאי המוביל האווירי ("תנאי מוביל - טיסות פנים"), המופיעים באתר האינטרנט של ארקיע.
הודעה בדבר אבדן כרטיס נוסע וכבודה:
המוביל אינו מקבל על עצמו אחריות להיעלמו, אבדנו או גניבתו של כרטיס נוסע וכרטיס כבודה והנוסע לא יהא זכאי לקבלת כרטיס נוסע וכרטיס כבודה אחר במקומו או לכל זכות ו/או תמורה בגינו.